Als de markt faalt / druk 1

-

inleiding tot cooperatie

Auteurs: van Dijk, Hans van Dijk

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Economie 119
Cover van het boek 'Als de markt faalt / druk 1' van van Dijk en Hans van Dijk
Uitgever Academic Service
Uitgavejaar 2005
ISBN9052613443
ISBN139789052613444
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.

Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers. Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
• de meerwaarde van coöpereren;
• de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties;
• de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie;
• de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming;
• de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan.

Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen overgeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.

Bestellen

Bestel 'Als de markt faalt / druk 1' bij Bol.com € 51,5 Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.