Authenticiteit

52

wat consumenten écht willen

Originele titel: What Consumers Really Want
Auteurs: James H. Gilmore, J. Pine

Categorie:Business / Onderwerp: Economie 2
Cover van het boek 'Authenticiteit' van James H. Gilmore en J. Pine
Uitgever Academic Service
Uitgavejaar 2008
ISBN9052616191
ISBN139789052616193
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld wordt, hoe meer de consument échte dingen wil – dingen die pakkend, persoonlijk en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden, wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek – als nep – en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden? 8 april 2008: AUTHENTICITEIT 2008 Hét Marketing Event met Joseph Pine, auteur van de wereldwijde bestseller De Beleveniseconomie Authenticiteit 2008 is een product van SDU Uitgevers en wordt georganiseerd in samenwerking met het European Centre for the Experience Economy Programma: In één middag van Gemaakt naar Authentiek 14.00 Introductie door drs. Anna Snel, promovenda Experience Economy 14.10 Opening van het congres door Stefano Marzano, CEO Philips design 14.30 Authenticiteit, de resultaten van het onderzoek, uitgevoerd door het European Centre for the Experience Economy, door Hans van der Loo, prof. Ed Peelen en Albert Boswijk 15.15 Pauze 14.45 Authenticiteit, wat consumenten écht willen, door Joseph Pine 17.00 Discussiepanel met Joseph Pine, Hans van der Loo & Anna Snel 17.30 Borrel en handtekeningensessie Joseph Pine's Authenticiteit Locatie Hotel Arena te Amsterdam Prijs € 299,- (excl btw.) Meer informatie?: mail naar businessboeken@bol.com Beschrijving: Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller De beleveniseconomie eindigden. Ze leggen uit dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoende zijn. De consument van nu zoekt authenticiteit waar en wat hij ook koopt. Als u aan deze hang naar authenticiteit weet te voldoen, hebt u toegang tot de harten, de hoofden en de portemonnees van uw klanten, wat uw aanbod ook is. In Authenticiteit wordt op allerlei terreinen onderzocht hoe succesvolle ondernemingen zich identificeren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten. Het biedt u praktische managementtools om u en uw bedrijf verder te helpen: - Maak een inschatting van de vermeende authenticiteit van uw bedrijf of product met gebruikmaking van nieuwe hulpmiddelen, waaronder de echt/nep-matrix; - Ontwikkel nieuwe manieren om te appelleren aan echtheid; - Implementeer specifieke strategieën om authenticiteit over te brengen. James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Naast hun bestseller De beleveniseconomie hebben Gilmore en Pine als redacteuren meegewerkt aan Markets of One en hebben ze geschreven voor Harvard Business Review. 'Wie dit boek na de laatste bladzijde dichtslaat zonder één bruikbaar idee voor de eigen onderneming, heeft te haastig gelezen.' - Management Scope 'Authenticity is een waardige opvolger van The Experience Economy. Een aanrader voor iedereen die zich met marketing, communicatie en consumentengedrag bezighoudt.' - Het Financieele Dagblad

Bestellen

Bestel 'Authenticiteit' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.