Cases marketingplanning en strategie / druk 2

-
Auteur: G. de Groot

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde -
Cover van het boek 'Cases marketingplanning en strategie / druk 2' van G. de Groot
Uitgever Boom Onderwijs
Uitgavejaar 2003
ISBN9059312546
ISBN139789059312548
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Deze uitgave bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een handleiding bij het schrijven van een marketingplan en deel twee bestaat uit een aantal casus dat tot een volledig marketingplan kan worden uitgewerkt.



Het doel van het boek is studenten binnen het hoger en universitair onderwijs te leren de structuur van een marketingplan onder de knie te krijgen. De handleiding is vooral gericht op hoe de stappen in het plan kunnen worden aangepakt. Het is niet bedoeld als theorievormend boek over marketingplanning. Dit betekent dat er naast dit boek met casus een theorieboek over marketing (planning) gebruikt dient te worden of dat bij de student reeds een redelijk marketingniveau aanwezig is. Als leidraad voor de handleiding geldt een checklist voor een marketingplan.



De casus in het boek zijn compact, ongeveer 6 tot 8 bladzijden per case, die uitgewerkt kunnen worden tot een marketingplan. Afhankelijk van de hoeveelheid marketingkennis die de studenten hebben kan de verwachte diepgang van de uitwerking worden aangepast. Zo zouden studenten die een inleiding in de marketing hebben gehad al eenvoudige marketingplannen kunnen schrijven op en studenten die brede marketingachtergrond hebben kunnen een vrijwel compleet marketingplan maken. Dit maakt het boek geschikt voor opleidingen op verschillende niveaus en van verschillende aard binnen het hoger en universitair onderwijs.

Bestellen

Bestel 'Cases marketingplanning en strategie / druk 2' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.