Communiceren over fuseren / Fusie / druk 1

-
Auteur: Marten Waardenburg

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 363
Cover van het boek 'Communiceren over fuseren / Fusie / druk 1' van Marten Waardenburg
Uitgevers Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Uitgeverij Boom
Uitgavejaar 2010
ISBN139789013077285
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren.

Naast het informeren van alle betrokkenen zijn daarbij het motiveren van besluitvorming, het wegnemen van onrust en het kennismaken met elkaar belangrijke aandachtspunten.

Doorgaans betekent een fusie een nieuwe naam en huisstijl. Ook dat aspect ligt grotendeels op het bordje van de communicatie functionarissen van beide bedrijven. Naarmate de fusiedatum nadert, krijgt Communicatie te maken met het vervaardigen van nieuwe communicatiemiddelen en het introduceren van nieuwe regels, procedures en dergelijke. En dan moeten ook de communicatieafdelingen op de fusiedatum worden geïntegreerd. Hoe u dat voor elkaar kunt krijgen, vindt u in dit handige Communicatie Memo 'Communiceren over fuseren'.

Bestellen

Bestel 'Communiceren over fuseren / Fusie / druk 1' bij Bol.com € 30,5 Uiterlijk 7 juli in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.