Darwin en de consument

-

seks, status en het brein

Originele titel: Spent.Sex, Status, En The Evolution Of Consumerism
Auteur: G. Miller

Categorie:Literatuur / Onderwerp: Literatuur overig 1480
Cover van het boek 'Darwin en de consument' van G. Miller
Uitgevers Atlas Contact, Uitgeverij, Atlas Contact, Atlas Contact
Uitgavejaar 2010
ISBN139789025434090
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Waarom zou iemand een Hummer kopen, zo ongeveer de minst praktische en slechtst denkbare auto? En waarom zou je make-up gebruiken of botox om er jonger uit te zien? De waarheid achterhaalt je toch wel…
Geoffrey Miller bekijkt de consumptiemaatschappij van een afstand, vol verbazing en met steeds meer ergernis. De eerste levensbehoeften (water, voedsel) zijn relatief goedkoop – maar blijkbaar schatten we verkeerd in wat een 'levensbehoefte' is. Daarop wordt ingespeeld door bedrijven en winkels die luxe, status en seks verkopen. Miller neemt er geen genoegen mee, en Darwin en de consument beschrijft niet alleen hoe doorgeslagen ons koopgedrag is maar ook wat we moeten doen om met beide benen op de grond te komen staan.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Darwin en de consument' bij Bol.com € 1,99 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.