| Uitgever | BIS Publishers |
| Uitgavejaar | 2006 |
| ISBN13 | 9789063691325 |
| Taal | Nederlands |
| Type | Hardcover |
Te midden van het overvloedige vrijetijdsaanbod, moeten tentoonstellingen zich steeds sterker onderscheiden om publiek te blijven trekken. Objecten simpelweg 'ter bezichtiging' stellen is niet meer voldoende; tentoonstellingsontwerpers streven naar een unieke ervaring voor de bezoeker en zetten de modernste media- en marketingtechnieken in om de tentoongestelde waar in het oog te laten springen.
David Dernie, architect, tentoonstellingsontwerper en hoofd van de Manchester School of Architecture, heeft voor dit boek een wereldwijde selectie gemaakt van tentoonstellingen die elk op hun eigen manier communiceren met de kijker. Gigantische handelsbeurzen, bekende musea, maar ook kleinschaliger exposities worden belicht. Van 114 motoren in het Guggenheim in New York en 400 paspoppen van Giorgio Armani in Bilbao, tot een oude, tot bezoekerscentrum omgebouwde brouwerij in Dublin die de brand identity van Guinness nieuw leven moet inblazen.
Met werk van ontwerpers en bureaus als Ralph Appelbaum Associates, Atelier Brückner, Casson Mann, Frank Gehry, Zaha Hadid, Imagination, METStudio en Jean Nouvel.
Aan de hand van tot de verbeelding sprekende full colour foto's, schetsen en plattegronden laat Dernie zien hoe zij de boodschap overbrengen op het publiek: verhalend, interactief of via een computergesimuleerde virtual reality. Ook praktische aspecten als licht, kleur, geluid, positie en graphics komen uitgebreid aan bod.