Het geloof belijden / druk 1

-

voor wie zich voorbereiden op de belijdenis van het geloof

Auteur: M. van Campen

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Theologie 24
Cover van het boek 'Het geloof belijden / druk 1' van M. van Campen
Uitgevers Boekencentrum, Boekencentrum B.V., VBK Media
Uitgavejaar 2001
ISBN9023930096
ISBN139789023930099
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Langdurige verbintenissen zijn niet meer vandeze tijd. Zegt men! Er zijn mensen die elke vijf jaar van baan veranderen. Velen geven de voorkeur aan samenwonen boven trouwen. Men houdt de handen graag vrij. Men wil zich niet voor een lange termijn vastleggen. Toch zijn er nog jaarlijks duizenden jongeren en ouderen die zich voorbereiden op een ja-woord voor het leven. Een winter lang, iedere week een avond. Samen toeleven naar de openbare belijdenis van het geloof. Het Evangelie van Jezus Christus heeft hen zo geraakt, dat ze de weg met Hem willen gaan. Voor eens en voor altijd! Voor hen is dit boekje geschreven. Het bevat twaalf hoofdstukken. Twaalf stappen op de weg naar de belijdeniszondag. Waar zeg je ja op? Hoe weet je zeker dat je niet intekent op een 'mission impossible', een reis zonder bestemming? Waar mag je op rekenen en wat wordt er van jou verwacht? Wat betekent het lid te zijn van de gemeente en gezonden te zijn in deze wereld? Dat zijn de thema's die gaandeweg aan de orde komen. En nog veel meer natuurlijk. Van eenrichtingverkeer is in dit boekje geen sprake. Niet alleen de catecheet komt aan het woord, ook de catechisanten worden aan het werk gezet. Het onderlinge
gesprek neemt een heel belangrijke plaats in. Iedereen heeft zo zijn eigen vragen, haar eigen aarzelingen. Die krijgen alle ruimte. Samen luisteren, samen zoeken naar antwoorden vanuit de Bijbel, het levende Woord van God. Zodat we groeien. In kennis, in geloof, in liefde. En straks met des te meer overtuiging ons ja-woord zullen uitspreken.

Bestellen

Bestel 'Het geloof belijden / druk 1' bij Bol.com € 13,99 Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.