Ikea

-

Het Geheim Van Het Succes

Originele titel: Die 11 Geheimnisse Des Ikea-Erfolgs
Auteur: R. Jungbluth

Categorie:Business / Onderwerp: Economie 134
Cover van het boek 'Ikea' van R. Jungbluth
Uitgever Nieuw Amsterdam
Uitgavejaar 2006
ISBN9046800741
ISBN139789046800744
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Het geheim van het succes

IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Dit boek vertelt het verhaal van oprichter Kamprad en zijn bedrijf, en analyseert de factoren die IKEA zo uniek en succesvol maken. IKEA is met meer dan 230 vestigingen in 33 landen actief. Met 14,8 miljard euro was de omzet ruim tweemaal zo hoog als van een sportmerk als Adidas of een automerk als Porsche (2004/2005). Een onbenaderbaar record staat op naam van de IKEA-gids: met 160 miljoen exemplaren (editie 2006) is deze gids qua oplage veruit de grootste verkooppublicatie van de wereld. Het vandaag de dag internationaal opererende bedrijf is in 1943 als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier begonnen. Ingvar Kamprad, ondertussen tachtig jaar, heeft bij IKEA nog altijd een flinke vinger in de pap. Het Amerikaanse blad Forbes rekent hem, met een geschat vermogen van $23 miljard tot de rijkste mensen ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden? Deze en andere vragen worden in dit boek beantwoord. Aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.

Bestellen

Bestel 'Ikea' bij Bol.com € 20,99 Op voorraad. Voor 23:59 uur besteld, dinsdag in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.