Uitgevers | Academic Service, Sdu Uitgevers, Sdu Uitgevers |
Uitgavejaar | 1994 |
ISBN | 9052611009 |
ISBN13 | 9789052611006 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Dit boek geeft in kort bestek een inleiding in de management accounting. Aan bod komen strategische en gedragsmatige aspecten, de invloed op besluitvorming in organisaties, alsmede nieuwe instrumenten zoals 'transfer pricing' en 'activity-based costing'.
Het boek is bedoeld voor managers en ondernemers die met accountants moeten samenwerken. Het is tevens geschikt voor studenten.
Prof.dr. J.L. Bouma, Prof.dr. D.W Feenstra, en Prof.dr. GJ. van Helden zijn verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Rijksuniversiteit te Groningen.
Bedrijfskundige Signalementen FRISSEN & VAN WESTERLAAK Organisatiecultuur BROUWER & VAN DER DOES DE WILLEBOIS Innoveren en concurreren DE GROOT & GOUDRIAAN De produktiviteit van de overheid KLOOSTERMAN & ELFRING Werken in Nederland WANSINK (RED.) Milieu en bedrijf HOOGENDOORN Het belang van de jaarrekening SLAGTER, SCLIONIS, STEVENS, HERST Opvolging in familiebedrijven STEINS BISSCHOP & DOUMA De management buy-1n in Nederland KAPLAN (RED.) Internationale commerciƫle contracten BOMHOFF Een Haagse lente? NOOTEBOOM Management van partnerships BOUMA, FEENSTRA & VAN HELDEN Management accounting in hoofdlijnen