Management van partnerships / druk 2

-
Auteur: B. Nooteboom

Categorie:Business / Onderwerp: Economie -
Cover van het boek 'Management van partnerships / druk 2' van B. Nooteboom
Uitgevers Sdu Uitgevers, Sdu Uitgevers
Uitgavejaar 1998
ISBN9052612412
ISBN139789052612416
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Snelle technologische innovaties, toenemende concurrentie en mondialisering van de economie dwingen bedrijven zich te concentreren op zaken waar ze echt goed in zijn. Daarnaast zijn strategische allianties noodzakelijk om de eigen competenties aan te vullen, kosten en risico's te delen en snel toe te kunnen treden tot lokale markten en distributiekanalen.

Strategische allianties kunnen betrekking hebben op samenwerking tussen uitbesteders en toeleveranciers, maar ook op bedrijven die concurrenten van elkaar zijn. Welke vorm van samenwerking de beste is (fusie of overname, licenties, joint ventures of lossere vormen van samenwerking), is afhankelijk van doelstellingen en omstandigheden.

Dit boek bespreekt strategische vraagstukken van afstemming en afhankelijkheid tussen samenwerkende bedrijven, waarbij een afweging wordt gemaakt van de posities van beide partijen, om te komen tot een goed beheer van de relatie. Bart Nooteboom maakt hierbij gebruik van moderne theorieën over de onderneming, zoals de resource/competencebenadering en de transactiekostentheorie.

Prof. dr. B. Nooteboom is verbonden aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

W,
iA
W-á

Bestellen

Bestel 'Management van partnerships / druk 2' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.