Management van strategische samenwerking / druk 1

-
Auteurs: T.L.C.M. Groot, H.C. Dekker

Categorie:Business / Onderwerp: Economie -
Cover van het boek 'Management van strategische samenwerking / druk 1' van T.L.C.M. Groot en H.C. Dekker
Uitgevers Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Uitgeverij Kluwer Bv
Uitgavejaar 2004
ISBN139789031221936
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Strategische samenwerking kent vele vormen en wordt steeds complexer. Ondernemingen werken steeds vaker samen om kosten te reduceren, risico's te spreiden, kennis te verwerven en toegang tot (bestaande) markten te krijgen. En of er nu sprake is van slechts een financiƫle of van een complete organisatorische vervlechting, strategische samenwerking wordt ten onrechte beschouwd als exclusief terrein van het topmanagement.

Als controller speelt u een cruciale rol: u bent de bewaker van de intensiteit van de samenwerking. Uitwisseling van operationele gegevens, analyse en beoordeling van resultaten zijn voor u belangrijke methoden om invloed uit te oefenen op de samenwerking. En als u die samenwerkingsprojecten effectief kunt besturen, vormt u een toegevoegde waarde voor de samenwerking en de betrokken ondernemingen.

Management van strategische samenwerking gaat in op de diverse soorten samenwerkingsverbanden en ontwerpcriteria voor strategische samenwerking. U krijgt acht praktijkcases van diverse samenwerkingsvormen, zoals de zeescheepvaart, Coram Group, het Shearwater-project, de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs en Nedcar. Het boek besluit met een uitgebreide analyse van deze praktijkcases.

Bestellen

Bestel 'Management van strategische samenwerking / druk 1' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.