Managementteams / druk 2

-

over succes- en faalfactoren

Auteur: R. Meredith Belbin

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 533
Cover van het boek 'Managementteams / druk 2' van R. Meredith Belbin
Uitgevers SDU, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom
Uitgavejaar 2006
ISBN9052615675
ISBN139789052615677
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Teambuilding is van essentieel belang voor de groei en ontwikkeling van een organisatie. De vorming van een effectief team is daarom van cruciaal belang: een team valt of staat met de medewerkers die er deel van uitmaken. Afhankelijk van persoonlijkheid, kennis en ervaring zijn zij binnen een team verschillend inzetbaar.
Managementteams geeft de basisvoorwaarden die nodig zijn om succesvolle teams op te bouwen en het van falen van teams te voorkomen. Allerlei soorten teams en teamgedrag komen aan bod: een team samenstellen
creativiteit in teams
leiderschap in teams
teams die niet slagen
teams die wel slagen
teamrollen
teams bij de overheid
Managementteams is een van de meest gelezen, tot de verbeelding sprekende en invloedrijke boeken over dit belangrijke aspect van management. Deze tweede, herziene druk bevat elf casestudy's, waaronder enkele Nederlandse voorbeelden, en een nieuw hoofdstuk waarin de ideeën en theorieën over managementteams in praktijk zijn gebracht.
R. Meredith Belbin is de grondlegger van het Teamrol Model en bestsellerauteur van boeken over teamrollen. Inmiddels zijn er al meer dan 10.000 exemplaren van zijn boek verkocht in Nederland. Hij is voormalig voorzitter van de Britse Industrial Training Research Unit en oprichter en partner van Belbin Associates.

Bestellen

Bestel 'Managementteams / druk 2' bij Bol.com € 38,95 Op voorraad. Voor 23:59 uur besteld, dinsdag in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.