Spelen in cyberspace

-

ludologie voor het cybertijdperk

Auteur: G. de Meyer

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 659
Cover van het boek 'Spelen in cyberspace' van G. de Meyer
Uitgever Uitgeverij Acco
Uitgavejaar 2007
ISBN9033466090
ISBN139789033466090
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Mensen hebben altijd gespeeld. Het is echter pas in de tweede helft van de twintigste eeuw dat computers nieuwe mogelijkheden creƫerden om zich in een spel uit te leven. Deze computerspellen of videogames deden al vlug een nieuwe entertainment-business ontstaan. Het is de samenhang tussen digitale techniek en games-business, samen ook nog eens gerelateerd aan de culturele context die historisch wordt verteld in dit boek. Komen ook aan bod: de markt, her productieproces, de socioculturele impact van videogames - denk aan de geweldthematiek-, genre-indelingen en - belangrijk - de manieren om games te bestuderen.

Bestellen

Bestel 'Spelen in cyberspace' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.