Strategische dialoog in de kunstensector

-

Interactieve strategievorming in een kunstorganisatie

Auteur: Giep Hagoort

Categorie:Business / Onderwerp: Economie 116
Cover van het boek 'Strategische dialoog in de kunstensector' van Giep Hagoort
Uitgever Eburon Uitgeverij
Uitgavejaar 2007
ISBN9051666152
ISBN139789051666151
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

'Strategische dialoog in de kunstensector' beschrijft hoe kunstorganisaties interactief strategieën kunnen ontwikkelen en integreren.

Strategisch management wordt daarin gevoed door zeven culturele sporen, die aan de orde komen in gesprekken tussen Reiziger en Raphael. Deze gesprekken zijn geïnspireerd op de dialogen van Plato en Utopia van Thomas More. Maar niet alleen theorie komt aan bod. De interactieve aanpak is gedurende een jaar getest bij Toneelgroep Amsterdam. De bevindingen van dat jaar worden uitvoerig beschreven.

In de internationale literatuur over kunst en wetenschappers, docenten, studenten en praktijkmanagers buiten de culturele sector is dit boek eveneens van belang. Zij kunnen kennisnemen van de innovatieve manier waarop met het vraagstuk van strategisch management onder complexe omstandigheden wordt omgegaan.

De aanpak die Giep Hagoort voorstaat, is gebaseerd op Strategisch Management van Onderop, dat is ontwikkeld door Annemieke Roobeek.

Bestellen

Bestel 'Strategische dialoog in de kunstensector' bij Bol.com € 27 Uiterlijk 25 juli in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.