Waardering / druk 1

-

het meten en managen van ondernemingswaarde

Auteurs: Tom Copeland, MacKinsey

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Economie 134
Cover van het boek 'Waardering / druk 1' van Tom Copeland en  MacKinsey
Uitgever BIM Media BV
Uitgavejaar 2003
ISBN905712114X
ISBN139789057121142
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Waardering ontstond als handboek voor consultants bij McKinsey & Company. Deze oorsprong komt tot uitdrukking in de aard van het boek. Terwijl het gebruikmaakt van hoogstaand wetenschappelijk denkwerk, richt het zich op de praktische toepassing. Het wordt internationaal beschouwd als het meest vooraanstaande boek over bedrijfswaardering.
De boodschap van Waardering is eenvoudig: ondernemingen bloeien wanneer ze reële economische waarde voor hun aandeelhouders genereren. Ondernemingen scheppen waarde door kapitaal te investeren tegen een rendement dat hoger is dan de kosten van het kapitaal. Dit is zowel van toepassing op gevestigde productieondernemingen als nieuwe internetbedrijven. Het is bovendien een economische halszaak: gebrek aan gerichtheid op het scheppen van waarde is een belangrijke schakel in de keten die tot economische malaise of crisis leidt.
Waardering is zowel studieboek als naslagwerk voor (toekomstige) financieel managers en analisten die geïnteresseerd zijn in:
-het schatten van de waarde van alternatieve concern- en bedrijfsstrategieën
-het beoordelen van cruciale transacties als fusies, overnames, desinvesteringen, herkapitalisaties en terugkoop van aandelen
-value-based management om de resultaten van bedrijfsactiviteiten te beoordelen en richting te geven
-het communiceren met belangrijke stakeholders, vooral aandeelhouders, over de waarde van het bedrijf
Sinds haar oprichting in 1926 adviseert McKinsey & Company wereldwijd vooraanstaande bedrijven. De auteurs van Waardering zijn huidige of voormalige partners binnen de Corporate finance practice van McKinsey & Company. Samen hebben zij meer dan vierhonderd bedrijven in veertig landen bijgestaan in concernstrategie, fusies en overnames, en value-based management.

Bestellen

Bestel 'Waardering / druk 1' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.