Wat zou Google doen ?

-
Originele titel: Wwgd: What Would Google Do?
Auteur: Jeff Jarvis

Categorie:Business / Onderwerp: Economie 211
Cover van het boek 'Wat zou Google doen ?' van Jeff Jarvis
Uitgevers Atlas Contact, Uitgeverij, Business Contact
Uitgavejaar 2009
ISBN139789045801278
TaalNederlands
TypeDigitaal Boek ()

Samenvatting

- Google is het bekendste merk ter wereld - en dus bekender dan Coca-Cola…
- Google is het snelst groeiende bedrijf ter wereld
- Google is marktleider op de online advertentiemarkt

Hoe doen ze dat? Geen enkel ander bedrijf, geen enkele overheidsinstelling of stichting is erin geslaagd om net als Google optimaal te profiteren van de mogelijkheden van het internet. En dus is het verstandig je bij (internet)beslissingen af te vragen: WAT ZOU GOOGLE DOEN?

Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. In WZGD? legt hij, in een scherp en geestig betoog, uit wat Google doet en hoe. Want op het internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer prĂ¡ten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat.

Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet - en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf. Zo toont hij aan wat 2.0 voor bedrijven kan betekenen en hoe internet niet alleen consumentenmacht mobiliseert, maar ook de maatschappelijke verhoudingen op hun kop zal zetten.

'Wie wil snappen hoe innovatie werkt in het internettijdperk, kan nog steeds veel, zo niet alles, leren van Google. Jarvis laat dat haarfijn zien.' Henk Blanken, journalist en auteur van Mediamores

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible met Adobe DRM). Telefoons/tablets met Google Andro

Bestellen

Bestel 'Wat zou Google doen ?' bij Bol.com € 17,99 Direct te downloaden
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.