Winkelen in het internettijdperk / druk 1

-
Auteur: J. Weltevreden

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Kunst & Cultuur 219
Cover van het boek 'Winkelen in het internettijdperk / druk 1' van J. Weltevreden
Uitgever Nai Uitgevers
Uitgavejaar 2007
ISBN9056625314
ISBN139789056625313
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

De afgelopen jaren heeft het internetwinkelen in Nederland een explosieve groei gekend. Zo had 52 procent van de Nederlandse bevolking in 2006 ooit een aankoop via internet gedaan, tegenover 23 procent in 2001. En in 2005 bedroegen de internetverkopen ruim 2,8 procent van de totale detailhandelsverkopen, tegenover 0,2 procent in 1999. Een aandeel dat jaarlijks nog steeds met dubbele cijfers groeit. Over de ruimtelijke gevolgen van het internetwinkelen is echter nog maar weinig bekend. Wat betekent het voor het winkelgedrag van consumenten? Waar zijn de gevolgen voor de winkeliers, en voor de verschillende typen winkelgebieden? Leidt het internetwinkelen tot een afname of juist een toename van de mobiliteit? Hoe ziet het straatbeeld van de binnensteden er over een aantal jaren uit? Een doorkijkje naar het Nederlandse winkellandschap van de toekomst.

Bestellen

Bestel 'Winkelen in het internettijdperk / druk 1' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.