Communicatief management / druk 1

-

tussen macht en communicatie

Auteur: Martinus Hetebrij

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 108
Cover van het boek 'Communicatief management / druk 1' van Martinus Hetebrij
Uitgevers Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Adfo Groep
Uitgavejaar 2000
ISBN9014072104
ISBN139789014072104
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Communicatief management gaat over macht en communicatie in arbeidsorganisaties. In organisaties is vaak veel aandacht voor de manier waarop er intern wordt gecommuniceerd. Communicatieprocessen verlopen echter nooit optimaal, wanneer de macht niet goed is geregeld. Nadruk op communicatie kan de besluitvorming verhullen en vertragen. Nadruk op macht kan de broodnodige creativiteit en uitwisseling van ideeën droogleggen. Het boek geeft een overzichtelijke analyse van machts- en communicatie-processen. De resultaten van deze analyse laten zien waar grote belemmeringen ontstaan voor succesvolle organisatieveranderingen. Dit boek is geschreven voor iedereen die belast is met het sturen en begeleiden van middelgrote tot grote verandertrajecten. Daartoe behoren de verantwoordelijke lijnmanagers en hun adviseurs op het gebied van communicatie- en verandermanagement. Dit boek is ook geschreven voor coaches, trainers, HRD- en competence managers die verantwoordelijk zijn voor de individuele en gezamenlijke opvang en verwerking van voortgaande veranderingen.

Bestellen

Bestel 'Communicatief management / druk 1' bij Bol.com € 35,75 Op werkdagen besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis.
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.