Communicatieleer / druk 8

-

een inleiding

Auteur: Frank R. Oomkes

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 83
Cover van het boek 'Communicatieleer / druk 8' van Frank R. Oomkes
Uitgevers Boom Lemma uitgevers, Boom Uitgevers Den Haag, Boom Uitgevers Amsterdam
Uitgavejaar 2000
ISBN9053525378
ISBN139789053525371
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend is voor ons bestaan, is het zeker nuttig om méér te weten van wetten, regels en patronen van communicatie. Veel onderwerpen komen aan de orde: principes en modellen van communicatie, lichaamstaal, communicatiepatronen, interculturele communicatie en cultuurschok, communicatie in groepen, communicatie van enkeling tot groep en de werking, uitwerking van massacommunicatie. Hoewel veel onderzoek verwerkt is om tot verantwoorde uitspraken te kunnen komen, is de stijl persoonlijk, toegankelijk en worden veel voorbeelden uit het dagelijks leven gegeven. Deze nieuwe druk van Communicatieleer is volledig herzien. Met name de nieuwe communicatieontwikkelingen (informatie- en communicatietechnologie) krijgen ruime aandacht.

Dit leerboek is bestemd voor een ieder die belangstelling heeft voor menselijke communicatie: voor studenten in het hoger beroepsonderwijs of de universiteit en voor communicatieprofessionals in de praktijk.

Bestellen

Bestel 'Communicatieleer / druk 8' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.