Communicatiemanagement

-

in communicatiewetenschappelijk perspectief

Auteur: B. van Ruler

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 121
Cover van het boek 'Communicatiemanagement' van B. van Ruler
Uitgevers Boom Uitgevers Den Haag, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom, Boom Lemma uitgevers
Uitgavejaar 2010
ISBN139789460941757
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Communicatiemanagement kan worden bestudeerd vanuit verschillende disciplines. Dit boek biedt een geïntegreerde benadering van de in- en externe communicatie gezien vanuit een communicatiewetenschappelijke hoek. In dit kader wordt communicatiemanagement vooral gezien als een probleem van sturing en bijsturing van het ingewikkelde proces van productie, distributie en ontvangst van communicatieboodschappen. Aan de orde komen theorieën die bedoeld zijn om uitspraken te kunnen doen waarom de communicatie in, van en met organisaties verloopt zoals die verloopt en of en hoe die anders zou kunnen. Communicatiemanagement wordt hierin niet bekeken vanuit de organisaties zelf, maar vanuit de publieke sfeer waarin sociale actoren in hun rol als medewerker, consument, burger en actievoerder met organisaties te maken krijgen. Aan de hand van veel voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe deze communicatieprocessen verlopen, wat de consequenties zijn van een bepaalde aanpak, en hoe het effectiever zou kunnen.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Communicatiemanagement' bij Bol.com € 48,5 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.