Concepting 2020

-

Hoe Productmerken Succesvolle Conceptmerken Kunnen Worden

Auteur: Jan Rijkenberg

Categorie:Business / Onderwerp: Marketing & Verkoop 188
Cover van het boek 'Concepting 2020' van Jan Rijkenberg
Uitgevers Bbnc, BBNC Uitgevers
Uitgavejaar 2012
ISBN139789045313528
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Rond de milleniumwisseling publiceerde Jan Rijkenberg het boek Concepting - over het managen van conceptmerken in het communicatiegeoriënteerde tijdperk. Hij pleitte voor het ontwikkelen van merken vanuit een gedachtegoed, een mentaliteit of een visie en niet vanuit een productpropositie. Concepting beleefde vele herdrukken en vertalingen en werd een van de best verkochte en meest geprezen marketingboeken van het afgelopen decennium. Het was voor velen een inspirerende leidraad bij het ontwikkelen van nieuwe merken of het 'herconcepten' van bestaande merken.

In zijn nieuwe boek, Concepting 2020, breidt Rijkenberg het fenomeen verder uit met nieuwe inzichten en observaties die hij heeft opgedaan in de afgelopen tien jaar, en geeft hij een duidelijke visie op de komende tien jaar. Hij poneert een helder beeld van waarom de vaak als 'eendagsvliegen' bekritiseerde conceptmerken van het eerste uur (zoals Virgin, Apple, Nike) hun groeicurves nu ver boven het gemiddelde zien uitstijgen. En waarom nieuwe conceptmerken (zoals Rituals en Innocent) of naar conceptmerk omgebogen merken (zoals Bon Maman en Bertolli) zich uit de commodity-valkuil weten te houden en in toenemende mate consumenten aan zich weten te binden.

Bestellen

Bestel 'Concepting 2020' bij Bol.com € 19,9 Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.