De armoede voorbij

-

Marketing als wapen in de strijd tegen armoede

Originele titel: Up And Out Of Poverty
Auteur: Kotler

Categorie:Business / Onderwerp: Marketing & Verkoop 96
Cover van het boek 'De armoede voorbij' van  Kotler
Uitgever Pearson Benelux B.V.
Uitgavejaar 2010
ISBN139789043018753
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Hoe marketingprincipes leiden tot effectieve armoedebestrijding Armoede is hét sociale probleem van de 21e eeuw. De kloof tussen rijk en arm neemt wereldwijd toe. Tegelijkertijd staat de effectiviteit van ontwikkelingshulp en armoedebestrijding ter discussie.

In Marketing tegen armoede presenteren marketinggoeroe Philip Kotler en marketingexpert Nancy Lee een radicaal ander perspectief op armoedebestrijding; het perspectief van de marketeer. Lees hoe marketingstrategieën en -technieken zoals segmentatie, doelgroepgericht werken en positionering oplossingen bieden die écht werken. Casestudies maken de technieken toepasbaar in de praktijk en laten zien hoe de samenwerking tussen overheden, NGO's en het bedrijfsleven verbeterd kan worden.

Een must read voor iedereen die zich met armoedebestrijding en ontwikkelingssamenwerking bezighoudt.

Bestellen

Bestel 'De armoede voorbij' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.