De bedrijfscultuur als ziel van de onderneming / druk 1

-

zin en onzin over cultuurverandering

Auteur: Edgar H. Schein

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Mens & Maatschappij 158
Cover van het boek 'De bedrijfscultuur als ziel van de onderneming / druk 1' van Edgar H. Schein
Uitgevers Scriptum, Scriptum Books
Uitgavejaar 2000
ISBN9055941875
ISBN139789055941872
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

De bedrijfscultuur, ooit een begrip uit de ivoren toren van bedrijfskundewetenschappers en sociologen, is inmiddels voor managers, directies en bedrijfsadviseurs die in de praktijk met verandering te maken hebben, uitgegroeid tot een zaak van essentieel belang. Het toenemende aantal fusies, overnames en herstructureringen waarmee wij dagelijks worden geconfronteerd, heeft geleid tot een reeks van botsingen tussen bedrijfsculturen. Managers die tot integratie willen overgaan zullen daarom eerst inzicht moeten krijgen in het ingewikkelde mengsel van gedragingen, waarden en gemeenschappelijke veronderstellingen dat aan het functioneren van organisaties ten grondslag ligt.
Hoewel het begrip bedrijfscultuur de meeste managers wel bekend is, schort het bij velen van hen aan een volledig inzicht in wat bedrijfscultuur nu eigenlijk is, in de wijze waarop bedrijfscultuur functioneert, en in hun mogelijkheden om er verandering in te brengen. In 'De bedrijfscultuur als ziel van de onderneming' verschaft Edgar Schein meer inzicht in dit begrip.

Bestellen

Bestel 'De bedrijfscultuur als ziel van de onderneming / druk 1' bij Bol.com € 32,5 Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.