De bedrijfsnamenfabriek

-

Trends & Kuddegedrag

Auteur: E. Wijman

Categorie:Business / Onderwerp: Business overig 38
Cover van het boek 'De bedrijfsnamenfabriek' van E. Wijman
Uitgever Nieuw Amsterdam
Uitgavejaar 2007
ISBN9046802213
ISBN139789046802212
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Waarom bedrijven heten zoals ze heten

Wanneer bedrijven worden opgericht, nieuwe producten worden geïntroduceerd en beursfondsen hun naam veranderen, komt de belangrijke vraag: welke naam geven we eraan? Net als ouders piekeren ondernemers, managers en marketeers over de beste naam voor hun 'kindje', want een goede, onderscheidende naam kan in één klap het verschil maken. Maar waarom lijken veel bedrijfs- en merknamen dan op elkaar? Ondernemers roepen wel dat ze de concurrentie voor moeten blijven, maar voor hun nieuwe merk of product volgen ze vaak slaafs de trend waardoor van het onderscheidend vermogen weinig overblijft.

Journalist Erwin Wijman gaat op luchtige maar kritische wijze in op talloze vragen en kwesties rond de naamgeving van bedrijven. Het boek is ingedeeld in thematische hoofdstukken als 'Eenvoud en ambacht', 'Krachttermen', 'Het voornaammerk' en 'Nietszeggend', waarin de verwantschap en trends expliciet worden gemaakt. Dit boek biedt inzicht in de valkuilen rond naamgeving en geeft handvatten voor iedereen die op het belangrijke moment staat een goede naam te verzinnen voor zijn bedrijf, product, merk of beursfonds.

Bestellen

Bestel 'De bedrijfsnamenfabriek' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.