De eerste indruk

-
Auteur: Roos Vonk

Categorie:Gezondheid & Psychologie / Onderwerp: Populaire psychologie 2350
Cover van het boek 'De eerste indruk' van Roos Vonk
Uitgever Scriptum Books
Uitgavejaar 2012
ISBN139789055942879
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Is de eerste indruk de beste? Waarom val je wel of niet op iemand? Wat is de rol van macht en afhankelijkheid bij indrukvorming? Hoe zorg je dat je zelf goed voor de dag komt, bij een sollicitatie of een eerste afspraakje? Kun je wel altijd `jezelf zijn? Al deze vragen gaan over onze dagelijkse contacten met andere mensen. Als we iemand ontmoeten, vormen we ons vaak al binnen een halve minuut een indruk. Omgekeerd proberen we zelf goed voor de dag te komen. In dit boek worden beide aspecten van indrukvorming toegelicht aan de hand van voorbeelden uit het dagelijks leven en recent wetenschappelijk onderzoek. In deze herziene editie komen ook onderwerpen aan bod als e-indrukken en zelfpresentatie via internet en sociale media. Door het hele boek heen staan tests waarmee lezers zelf kunnen ontdekken hoe het proces van indrukvorming bij hen werkt. Op onderhoudende, herkenbare en zeer toegankelijke wijze worden inzichten uit de psychologie gepresenteerd voor een breed lezerspubliek. `Toegankelijk en praktisch boek, een cursus alledaagse sociale psychologie voor leken, met eigentijdse voorbeelden en lekker veel testjes. De Volkskrant Prof. dr. Roos Vonk is hoogleraar Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is zij freelance trainer, spreker en columnist. Eerder verschenen van haar de bestsellers Egos en andere ongemakken en Menselijke gebreken voor gevorderden. 9789055942879

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'De eerste indruk' bij Bol.com € 8,99 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.