Uitgevers | BIM Media BV, Academic Service, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789052618982 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal boek |
'We zitten hier met een enorme prestatiekloof die we moeten dichten. Maar hoe vliegen we dat aan? Hoe doen we e orts op het benodigde commitment bij alle stakeholders? Laten we verschillende denkhoeden opzetten als we onze SMART doelen formuleren.' Managers, je kunt niet met ze leven en niet zonder ze. Nou ja, dat laatste denken ze zelf vooral. Maar nu ze er toch zijn, moet je met ze leren omgaan. Dat is nog niet zo gemakkelijk, want ze hebben hun eigen managementcode. Hoe je die kraakt, lees je in dit boek. De managementcode gekraakt ontcijfert alles wat met de communicatie en het repertoire van managers te maken heeft: hun taalgebruik, de verhalen die zij vertellen, de managementmodellen en -wetten waarmee zij grip proberen te krijgen op de wereld om hen heen. Met tools, tips en trucs voor hoe het (niet) moet. Het boek brengt medewerkers en managers dichter bij elkaar. Medewerkers begrijpen eindelijk wat hun manager bedoelt, en managers waarom niemand hen ooit begreep. 'We moeten dit wel even afhechten, maar dan kan er een strik omheen.' Heidi Aalbrecht en Pyter Wagenaar zijn erin gespecialiseerd om complexe boodschappen duidelijk te verwoorden. Voor hun tekst- en redactiebureau de Taalwerkplaats redigeerden zij talloze managementboeken.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google