De marketing van nieuwe producten / druk 1

-
Auteurs: Yvonne M. van Everdingen, R.T. Frambach

Categorie:Business / Onderwerp: Marketing & Verkoop -
Cover van het boek 'De marketing van nieuwe producten / druk 1' van Yvonne M. van Everdingen en R.T. Frambach
Uitgever Boom Onderwijs
Uitgavejaar 1998
ISBN9051896689
ISBN139789051896688
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Jaarlijks komen er veel nieuwe producten op de markt, maar deze zijn lang niet allemaal succesvol. Hoe kan de marketeer de kans op succes van zijn nieuwe product vergroten? Het adoptiemodel biedt uitkomst voor het antwoord op deze vraag. In de marketingpraktijk is het adoptiemodel minder bekend. De marketing van nieuwe producten wil hierin verandering brengen.

De lezer maakt op heldere wijze kennis met het adoptiemodel. Aan de hand van voorbeelden komt aan de orde welke factoren de marktintroductie beïnvloeden en hoe marketeers in de praktijk met deze factoren omgaan. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de consumentenmarkt en de zakelijke markt.
Daarnaast krijgt het opzetten en het uitvoeren van adoptieonderzoek stapsgewijs aandacht. Een uitgebreide case, waarin het hele onderzoeksproces nauwgezet wordt gevolgd, vormt een praktische aanvulling op de theorie.

Het boek is bedoeld voor doctoraalstudenten Bedrijfseconomie en Bedrijfskunde en voor marketing managers de betrokken zijn bij de marketing van nieuwe producten.

Bestellen

Bestel 'De marketing van nieuwe producten / druk 1' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.