De merkenziekte

-

hoe merken ons leven beheersen

Originele titel: Obsessive Branding Disorder
Auteur: L. Conley

Categorie:Business / Onderwerp: Marketing & Verkoop 58
Cover van het boek 'De merkenziekte' van L. Conley
Uitgever Business Contact
Uitgavejaar 2009
ISBN9047000862
ISBN139789047000860
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Jaarlijks steken we miljoenen in de ontwikkeling van merknamen. Dagelijks worden we met drie- tot vijfduizend advertenties gebombardeerd. Op ontelbare, soms subtiele manieren worden we in ons leven 'gebrandmerkt': door kledinglogo's waarmee we zelfgenoegzaam pronken, door de muziek waarnaar we luisteren, door het voedsel en de drankjes die we nuttigen, door de boeken die we lezen, zelfs door de buurt waarin we wonen.


Bedrijven investeren steeds meer in het oppoetsen van hun imago en niet meer in de kwaliteit of de functionaliteit van hun product. Het is immers de buitenkant die alle aandacht trekt. Met zijn scherpe analyse van een zakelijke strategie die volledig ontspoord is, onthult Lucas Conley de schrik barende omvang en besmettelijkheid van de merkenziekte.


Merkenziekte is een zowel hilarisch als beangstigend boek dat ons confronteert met onze koopgewoonten. De auteur gunt ons tevens een blik achter de schermen van het industriƫle superbrein dat ons er keer op keer toe aanzet om iets te kopen, tot elke prijs.

Bestellen

Bestel 'De merkenziekte' bij Bol.com € 6,9 3-5 werkdagen
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.