De zes kernen van een organisatie

-

een integrale visie op identiteitsmanagement

Auteur: Michel Kok

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 166
Cover van het boek 'De zes kernen van een organisatie' van Michel Kok
Uitgevers Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V.
Uitgavejaar 2011
ISBN139789013081633
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Iedere communicatieprofessional heeft te maken met het concept `identiteit'. Al is het maar omdat communiceren over, vanuit of binnen de organisatie vraagt om kennis van en inzicht in wie en wat de organisatie is. Wat kun je tenslotte communiceren over wat je niet kent?

Weinig begrippen in de communicatie worden zoveel gebruikt zonder te weten waar eigenlijk over wordt gesproken. Wat is de ‘identiteit'? Is het wat de organisatie onderscheidt? Is het hoe de organisatie zich presenteert? Hoe de organisatie gezien wordt? En wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor? Communicatie? HR? Ontwerpers? Of het management? Kun je de identiteit eigenlijk wel beheersen?

Dit boek behandelt zowel de breedte als de diepte van het begrip ‘identiteit'. Door deze twee perspectieven te combineren kan de communicatieprofessional op strategisch niveau ondersteuning geven aan het managen van de identiteit. Naast verschillende theoretische perspectieven geeft het boek concrete handvatten om de verschillende soorten identiteit die er zijn te onderzoeken en te beïnvloeden.

Aanvullende informatie:
Het boek is bestemd voor managers, trainers, groepsbegeleiders en communicatieprofessionals alsmede voor studenten communicatie en organisatie/bedrijfskunde in het HBO en WO.

Bestellen

Bestel 'De zes kernen van een organisatie' bij Bol.com € 37 Op werkdagen besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis.
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.