Handboek Crossmediale Journalistiek & Redactie

180
Auteur: Dasselaar

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 7
Cover van het boek 'Handboek Crossmediale Journalistiek & Redactie' van  Dasselaar
Uitgevers Duuren Media, Van Duuren Media
Uitgavejaar 2010
ISBN139789059404472
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Van pen en kladblok naar camera en laptop. Wie als moderne journalist of redacteur wil slagen, koppelt een ouderwetse passie om goed en helder te informeren aan een actuele kennis van technische hulpmiddelen. Het Handboek Crossmediale journalistiek en redactie helpt hedendaagse publicisten te bepalen hoe ze de kracht van het web kunnen gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste middelen. Daarom is er in de 24 hoofdstukken van dit uitgebreide boek aandacht voor uiteenlopende redactievaardigheden zoals:

- succesvol schrijven voor het web
- zoekmachineoptimalisatie van redactionele teksten
- optimale interactie met de achterban
- het maken van goede foto's, geslaagde infographics en bruikbare audio-opnames
- de principes van cinematografie en de benodigdheden voor een aantrekkelijk webfilmpje

Daarnaast komt ook de theorie aan bod in hoofdstukken over: - de geschiedenis van multimediale en crossmediale journalistiek
- online journalistieke businessmodellen
- redactiepolitiek en de journalistieke weerzin tegen veranderingen
Met de bijbehorende dvd kunt u gelijk aan de slag!

Bestellen

Bestel 'Handboek Crossmediale Journalistiek & Redactie' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.