Het nieuwe verkopen

-

van buitenaf naar van binnenuit

Auteur: Hans Oelen

Categorie:Geschiedenis & Politiek / Onderwerp: Maatschappij 177
Cover van het boek 'Het nieuwe verkopen' van Hans Oelen
Uitgevers Palaver, Vior Webmedia V.O.F., Vior Webmedia, Pumbo.Nl B.V.
Uitgavejaar 2011
ISBN139789081735100
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Het verkoopvak is tot op de dag van vandaag nog steeds een traditioneel vak. In de laatste vijftig jaar is er in principe qua aanpak niet zoveel veranderd. Verkopers zijn geprogrammeerd als jagers, want het is hun taak om prospects te bellen, afspraken te maken, afspraakbevestigingen op te stellen en te versturen, de prospect te bezoeken, inhoud te geven aan vaak langdurige verkooptrajecten….met uiteindelijk maar 1 doel, omzet maken.

Verkopers zijn nog steeds sinds jaar en dag op zoek naar klanten, en er is nagenoeg geen klant die op zoek lijkt te zijn naar een verkoper.

Inzichten en wetenschappelijke ontdekkingen vanuit de metafysica tonen echter aan, dat dit jagersproces onnatuurlijk is. We leven namelijk in een universum wat geregeerd wordt volgens een wetmatigheid, dat we moeiteloos aantrekken en afstoten.

Wanneer we deze wetmatigheden leren kennen en er vervolgens naar gaan leven, hoeven verkopers niet meer te jagen, maar trekken ze klanten, opdrachten en omzet moeiteloos als een magneet naar zich toe.

Het verwerven van verkoopsucces gaat dus wetmatig en volgens exacte principes, net als algebra of rekenen. Er zijn bepaalde universele wetten die het proces van het aantrekken van klanten, opdrachten en omzet besturen. Als je deze universele wetten eenmaal hebt geleerd en er naar leeft, dan is succes met mathematische zekerheid het enig mogelijke resultaat. Succes en het aantrekken van klanten hoeven we niet meer te bevechten, het komt als het resultaat van het doen van dingen op een bepaalde manier.  Het is een natuurlijke voor iedereen geldende wet, dat het gelijke altijd gelijke gevolgen voortbrengt. Daarom zal elke verkoper die leert om dingen te doen op deze bepaalde manier, onvermijdelijk succesvol worden en moeiteloos klanten en omzet aantrekken. Het nieuwe verkopen is gebaseerd op het doen van dingen op deze bepaalde manier. Het neemt de verkoper tot in het kleinste detail mee in de werking van de universele wetmatigheid en levert stapsgewijs en in de juiste volgorde de eenvoudige handvatten, om te leren denken en handelen conform deze universele wetten.

Het proces kenmerkt zich als: Van buiten naar van binnenuit Waar het om gaat en wat er eigenlijk verandert, is dat je als verkoper van buitenaf, naar van binnenuit gaat werken. Van jagen, drukken en duwen naar aantrekken.

De nadruk in het nieuwe verkopen ligt niet meer primair op de actie en het handelen, dus het doen en het ondernemen, maar op het denken en het voelen!

Om succesvol de verandering door te maken, is het van belang om het denken en het voelen te leren besturen, waardoor automatisch de interne energie en de daaruit voortkomende vibraties veranderen.  En dat is niet bijzonder, want ieder mens vibreert energie. Deze vibratie zenden we uit en de frequentie ervan wordt bepaald door het gevoel wat er bij hoort, wat weer wordt veroorzaakt door het denken.

De gewenste resultaten in de vorm van succes, klanten en omzet komen moeiteloos naar je toe, op het moment dat je denken, je gevoel en dus de vibraties volledig in lijn zijn met die gewenste resultaten.

Het boek nodigt uit tot een ingrijpend, mooi en tegelijkertijd boeiend persoonlijk ontwikkelingsproces, waarin de lezer als mens en als verkoper centraal staat.

Het doel en het resultaat van het beleven van de inhoud, is dat je als verkoper leert meer te bereiken, door aanmerkelijk minder te doen.

Bestellen

Bestel 'Het nieuwe verkopen' bij Bol.com € 24,95 2 - 3 weken
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.