Interne communicatie bij verandering / druk 2

-

van middelen- naar interventiedenken

Auteur: Huib Koeleman

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 139
Cover van het boek 'Interne communicatie bij verandering / druk 2' van Huib Koeleman
Uitgevers Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Adformatie Groep
Uitgavejaar 2002
ISBN9014080654
ISBN139789014080659
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Interne communicatie is één van de belangrijke succesfactoren voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar het beste recept voor communicatie rond veranderingen is echter niet eenduidig te beantwoorden. Sommige interventies kunnen succesvol zijn in de ene verandering terwijl ze in de andere verandering slechts voor verstoring zorgen.

In dit boek beschrijft de auteur vijf verschillende visies op veranderen aan de hand van vijf gekleurde brillen. Het accent ligt hierbij op verandering van de zachte mensgerichte aspecten, zoals cultuur. Voor iedere gekleurde bril gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er wezenlijke verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies.

Dit boek geeft handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per fase en geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen. Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuwe versie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR vak.

Deze uitgave is bestemd voor communicatie- en verandermanagers die de interne communicatie bij een verandering willen versterken. Daarnaast is het boek geschikt voor studenten aan hbo- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp communicatie en verandering in willen gaan.

Over de auteur
Huib Koeleman is managing partner bij Euro RSCG Bikker. Binnen de keten Euro RSCG Worldwide PR is hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vakgebied "Internal Communications". Huib heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het boek Interne communicatie als managementinstrument (1992) en als co-auteur Intranet voor de communicatieprofessional (2000). Hij adviseert en coacht management teams en verzorgt regelmatig workshops en lezingen over het onderwerp communicatie en veranderen.

Bestellen

Bestel 'Interne communicatie bij verandering / druk 2' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.