Interne communicatie voor de professional

-

naar een interactie-visie

Auteur: Erik Reijnders

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 204
Cover van het boek 'Interne communicatie voor de professional' van Erik Reijnders
Uitgever Gorcum b.v.
Uitgavejaar 2011
ISBN139789023248989
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Veranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag en morgen. Ook in organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol. Interne communicatiespecialisten kunnen met name managers helpen om effectiever te communiceren. Met als resultaat een 'communicatievere organisatie'. Maar vaak concentreren de interne communicatiespecialisten zich slechts op het informeren van medewerkers: als His Master's Voice verwoorden ze de boodschap van de top. Terwijl ze diep in hun hart weten dat dat niet de kern is van interne communicatie. In deze volledig herziene editie van 'Interne communicatie voor de professional' laat Erik Reijnders zien dat het ook anders kan. Daartoe introduceert hij een andere kijk op communicatie. Vanuit de interactie-visie kunnen (senior) communicatieprofessionals groeien van werken met middelen naar werken met mensen, van 'his master's voice' naar 'his master's coach'. Gezamenlijke betekenisgeving in dialoog en interactie staat hierbij centraal. Het boek is opgebouwd uit twee delen: - In deel I staat de professie centraal. Het beschrijft twee basisvisies op interne communicatie: de actie-visie en de interactie-visie. Daarnaast is er veel aandacht voor het omgaan met het kernvraagstuk: hoe beter 'in positie te komen' bij het management. - Deel II is een zeer praktische vertaling van de interactie-visie. Drie hoofdstukken geven antwoord op de vragen: hoe help je managers zodat zij zélf effectiever communiceren, hoe stimuleer je de dialoog in groepen en hoe kun je veranderingen interactiever maken? De vele voorbeelden, werkvormen, gespreksprotocollen en checklists maken van Interne communicatie voor de professional een uitermate praktisch handboek, gefundeerd op het sociaal constructivisme. Het is vooral bestemd voor (interne) communicatiespecialisten, cursisten in communicatieberoepsopleidingen en afstuderenden in HBO-/WO-Communicatie. '... Een inspirerend betoog tegen de bedrieglijke schijn van eenvoud die communicatie omgeeft' Mark van Vuuren (Universiteit Twente) '... Verplichte kost, maar alleen voor ervaren communicatiemensen' Nico Jong (Ministerie van VWS) Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur. Hij houdt zich bezig met interne communicatievraagstukken, met de professionalisering van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Interne communicatie voor de professional' bij Bol.com € 18,5 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.