Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk

-
Auteur: K. Buijs

Categorie:Business / Onderwerp: Communicatie 147
Cover van het boek 'Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk' van K. Buijs
Uitgevers Boom Uitgevers Den Haag, Boom Lemma uitgevers
Uitgavejaar 2011
ISBN139789460943317
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Iedereen heeft wel een mening over de kwaliteit van journalistiek en media: lezers, kijkers, luisteraars, internetters, mensen die gewild of ongewild in het nieuws komen, communicatie- en mediawetenschappers en uiteraard degenen die hun brood verdienen met of aan journalistiek. Binnen en buiten de beroepsgroep maken velen zich zorgen over ontwikkelingen die de kwaliteit onder druk zetten. Maar over wá¡t goede journalistiek is, wordt verschillend gedacht en geschreven. In Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk brengt journalist en socioloog Kees Buijs de uiteenlopende opvattingen in kaart en zet deze in historisch en internationaal perspectief. Hij laat zien dat opvattingen over goede journalistiek nauw samenhangen met clusters van beroepswaarden, normen en deugden waaraan journalisten en redacties zeggen te hechten. Nu de werkwijze en de omgeving van de redacties in het crossmediale tijdperk sterk veranderen, rijst de vraag hoe de journalistieke kwaliteit bewaakt blijft.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk' bij Bol.com € 43 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.