Leidinggeven aan overtuigingen

-
Auteur: P. Stam

Categorie:Business / Onderwerp: Human Resource Management 99
Cover van het boek 'Leidinggeven aan overtuigingen' van P. Stam
Uitgevers Eburon Uitgeverij, Eburon Business
Uitgavejaar 2011
ISBN139789059724907
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

Voor organisaties als scholen, welzijnsinstellingen, adviesbureaus, kinderopvang en reïntegratiebedrijven geldt dat het resultaat van de dienstverlening een coproductie is van medewerkers van de organisatie en klanten samen. Bij dit type organisaties, die in dit boek interactionele dienstverleners worden genoemd, kan men de individuele klant niet beloven dat het diploma behaald zal worden of de baan gevonden zal worden.

De enige belofte die men kan doen heeft betrekking op de kwaliteit van het proces dat men met de klant aangaat. De organisatie die in de kwaliteit van dat proces wil excelleren kan dit uitsluitend bereiken door een organisatiecontext te ontwikkelen waarin gestuurd wordt op de overtuigingen achter deze processen en waarin medewerkers permanent van en aan elkaar leren. Aan de hand van praktische technieken en voorbeelden wordt een interventiemodel gepresenteerd waarmee een dergelijke situatie tot stand gebracht kan worden.

Dit boek geeft leidinggevenden en beleidsbepalers een gereedschapskist in handen waarmee zij de communicatiestructuur, de communicatieprocessen, het overtuigingenkader en de doelstellingen binnen hun organisatie op een congruente wijze met elkaar kunnen verbinden. Het bereiken van deze toestand leidt tot het excelleren van de organisatie.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Leidinggeven aan overtuigingen' bij Bol.com € 9,95 Direct beschikbaar
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.