Uitgever | Nieuwezijds |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9057121573 |
ISBN13 | 9789057121579 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Wie zaken doet of bestuurt, moet communiceren: met klanten, burgers, aandeelhouders, medewerkers, het publiek, de pers en andere belanghebbende. Communicatie is absoluut noodzakelijk bij fusies, reorganisaties, inkoop, marketing, verandertrajecten, positioneringvraagstukken en in crisissituaties.
De kwaliteit van communicatie bepaalt de reputatie van een organisatie en dient dan ook onder de verantwoordelijkheid te vallen van het bestuur en het management. Omdat zij zich niet dagelijks bezighouden met de technieken van PR, voorlichting of communicatie, maar er wel sturing aan moeten geven, heeft Berenschot 58 overzichtelijke aanpakken en modellen verzameld voor het inzetten van communicatie bij het oplossen van managementvraagstukken.
Dit helder vormgegeven boek is gebaseerd op zowel praktijkervaring ('waar lopen managers in hun dagelijks werk tegenaan en wat definiƫren zij als communicatievraag?') als klassiek modellen en theorieƫn.
Managementmodellen voor communicatie is samengesteld door de adviseurs van Berenschot communicatie.