Nike Hoe een sportmerk Nederland aan het hardlopen kreeg

-

Nederland Aan Het Hardlopen

Auteur: M. Lukkien

Categorie:Business / Onderwerp: Business overig 49
Cover van het boek 'Nike Hoe een sportmerk Nederland aan het hardlopen kreeg' van M. Lukkien
Uitgever Nieuw Amsterdam
Uitgavejaar 2008
ISBN9046803279
ISBN139789046803271
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

De Ferrari onder
de sportschoenen

In 1977 waagde Nike de sprong naar de andere kant van de Atlantische Oceaan. Nederland was het eerste land in Europa waar het inmiddels wereldberoemde sportmerk zich vestigde, en waar nog altijd het Europese hoofdkantoor zit.

Marketeer en sportfanaat Michel Lukkien startte met zijn bedrijf Warming Up Sports de marketingcampagne voor Nike in Nederland. In dit boek vertelt hij hoe Nike Nederland aan het hardlopen kreeg. Van de start in zijn huiskamer, via de marketingstrategie tot het succes: de explosieve groei van de hardloopsport en van Nike in Europa.

Naast het chronologische verhaal, met veel anekdotes, bevat het boek thematische hoofdstukken over de zakelijke aspecten die doorslaggevend waren voor dit succes. Zoals de wetenschappelijke research die Nike uitvoerde om de 'Ferrari onder de sportschoenen' te ontwikkelen, de lauwe reactie van de concurrentie en uiteindelijk de gekte die ontstond toen de jeugd van Nederland de kleurrijke hardloopschoen ontdekte als de meest geliefde vrijetijdsschoen.

Bestellen

Bestel 'Nike Hoe een sportmerk Nederland aan het hardlopen kreeg' bij Bol.com € 6,9 Op voorraad. Voor 23:59 besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.