Uitgevers | Boekencentrum, Boekencentrum B.V. |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9023922700 |
ISBN13 | 9789023922704 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Goed communiceren kan lastig zijn. In gewone gesprekken treedt al snel miscommunicatie op als iemand er niet in slaagt zijn ideeën of bedoelingen onder woorden te brengen. Nog lastiger is het om 'moeilijke gesprekken' te voeren: gesprekken waarin je iemand wilt aanspreken op bijvoorbeeld de gevolgen van zijn of haar gedrag, keuzes of levensstijl. 'Nou moet je eens goed naar me luisteren' is een handleiding voor het voeren van juist dat soort gesprekken; met je partner, je kind, een familielid, je werkgever of collega, met een vriend(in) of iemand van de kerk. Doel van het boek is om misverstanden weg te nemen, problemen op te lossen en relaties te verbeteren. De auteurs geven heldere adviezen om goed voorbereid de confrontatie aan te gaan, de lijn van het gesprek vast te houden en duidelijk te reageren. Ze baseren hun adviezen op bijbelse principes en geven er veel voorbeelden uit de praktijk bij.