Sociale psychologie voor managers / druk 1

-
Auteurs: H. Wilke, Ad Pruyn

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Mens & Maatschappij 177
Cover van het boek 'Sociale psychologie voor managers / druk 1' van H. Wilke en Ad Pruyn
Uitgever Bohn Stafleu van Loghum
Uitgavejaar 2001
ISBN9031332992
ISBN139789031332991
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Hoe begrijp en voorspel je het gedrag van patiƫnten, klanten of burgers? Het gedrag van eigen personeel? Volgens de auteurs kan Sociale psychologie voor managers daarbij hulp bieden. Het koppelt sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken.
Het vakgebied sociale psychologie wordt benaderd vanuit twee motivationele principes die het gedrag van mensen sturen, namelijk het ordeningsprincipe en het beloningsprincipe. In het eerste deel staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?
De auteurs gaan tevens in op de recente vraag uit het beroepsveld van managers om informatie over emoties, informatieverwerking, persuasieve communicatie en cultuurinvloeden. Het resultaat is een boek dat op maat is gesneden voor de professional die zich verder wil bekwamen in gedragsmanagement.

Bestellen

Bestel 'Sociale psychologie voor managers / druk 1' bij Bol.com € 46,99 Op voorraad. Voor 23:59 besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.