Verstand van de klant

-

een praktische gids voor de klantgerichte medewerker

Auteurs: R. Stock, C. Homburg

Categorie:Business / Onderwerp: Marketing & Verkoop 44
Cover van het boek 'Verstand van de klant' van R. Stock en C. Homburg
Uitgever Uitgeverij Thema
Uitgavejaar 2005
ISBN9058711064
ISBN139789058711069
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

'Ik heb zo lunchpauze. Belt u daarna maar terug.'
'Ja sorry hoor, maar ik heb die prijzen niet verzonnen.'
'Dat had u eerder moeten zeggen. Nu kan ik er ook niets meer aan veranderen.'

In het contact tussen klant en medewerker kan er gemakkelijk van alles mis gaan, zoals je in deze herkenbare gesprekken kunt zien. De houding en het gedrag van je medewerkers zijn absoluut van grote invloed op het succes van je organisatie. Capabele en tevreden medewerkers zorgen voor enthousiaste klanten. Dus is het van belang om veel aandacht te besteden aan de motivatie, sociale vaardigheden en communicatie van je medewerkers.

In 'Verstand van de klant' presenteren de auteurs een methode om deze 'zachte' factoren - de menselijke factoren - meetbaar te maken. Ze beschrijven een systematische aanpak om de klantgerichtheid van medewerkers te beoordelen. Dat 'meten' is nodig om greep te krijgen op die zachte factoren: wat je niet kunt meten, kun je immers ook niet managen.

Na het meten kun je vervolgens aan de slag met het verbeteren. Stap voor stap komen alle aspecten van klantgerichtheid aan bod, waaronder actief luisteren, lichaamstaal, succesvolle gesprekken voeren en omgaan met weerstand. In dit boek staan volop praktische handvatten om de klantgerichtheid van je medewerkers naar een hoger niveau te tillen: voorbeelden, checklists en handige vragenlijsten. Want het zijn vooral de medewerkers die ervoor zorgen dat je organisatie zich positief onderscheidt van andere: de mensen maken het verschil.

Bestellen

Bestel 'Verstand van de klant' bij Bol.com € 24,95 Uiterlijk 21 april in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.