10 retailparadoxen

-

40 succesvolle ondernemers geven hun visie op 2010

Auteurs: M. Hemmer, F. Quix

Categorie:School & Studie / Onderwerp: School & Studie overig 223
Cover van het boek '10 retailparadoxen' van M. Hemmer en F. Quix
Uitgever Hoofdbedrijfschap Detailhandel Hbd
Uitgavejaar 2006
ISBN9069466678
ISBN139789069466675
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Waar staat 'Retail Nederland' in 2010? Die vraag legden Frank Quix en journalist Mark Hemmer voor aan veertig zeer uiteenlopende Nederlandse retailers. De reeks gesprekken leverde geen eenduidig antwoord op, maar wel tien interessante paradoxen (schijnbare tegenstellingen) waarmee retailers in de toekomst te maken krijgen. Branchevervaging bijvoorbeeld, hoeft geen bedreiging te zijn voor de specialist, maart biedt deze juist kansen. En de grote retailketens concurreren niet langer met de local heroes, maar ze helpen hen in het zadel om zo het winkelaanbod in de steden aantrekkelijk te houden.

De tien paradoxen zijn in heldere en toegankelijke taal beschreven enb zijn los van elkaar te lezen, zodat de lezer naar eigen inzicht door het boek kan 'zappen'. Portretten en uitspraken van de geïnterviewde zakenmensen larderen de tekst. Tenslotte biedt het Winkelkompas aan het eind van elk hoofdstuk de retailer concreet advies hoe in te spelen op de trends van 2010.

Bestellen

Bestel '10 retailparadoxen' bij Bol.com € 29,95 Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.