Uitgever | Forum |
Uitgavejaar | 1996 |
ISBN | 666746826 |
ISBN13 | 9789022521496 |
Taal | Nederlands |
Type | Voordeeleditie |
Hoe geniale marketing en creatieve handelsgeest van Coca-Cola het bekendse produkt ter wereld maakten.
Coca-Cola is de essentie van de Amerikaanse droom. Een produkt dat Amerikaanser is dan Amerika zelf en een ongrijpbare emotionele lading heeft. De geschiedenis van deze frisdrank is alleen daarom al een van de meest fascinerende marketingverhalen van deze eeuw.
Coca-Cola, het verhaal leest als een thriller. Met onder meer de moeizame verovering van de Franse markt, de briljante blunder van de New Coke en de recente invasie in Oost-Europa.
Naast geniale strategieën kenmerken ook meedogenloze concurrentie en veelbesproken controverses dit boek. Niet in de laatste plaats dankzij Robert W. Woodruff, de eigenzinnige topman die het bedrijf vele tientallen jaren heeft geleid.
Coca-Cola, het verhaal is een meeslepende biografie van een van de invloedrijkste produkten uit het twintigste-eeuwse Amerika.