Enterprise intelligence

-

het creeren van de intelligente en alerte organisatie : het integreren van business intelligence, organisational intelligence en competitive intelligence tot enterprise intelligence

Auteur: Josèph H.A.M. Rodenberg

Categorie:Business / Onderwerp: Management 162
Cover van het boek 'Enterprise intelligence' van Josèph H.A.M. Rodenberg
Uitgever Eburon Uitgeverij
Uitgavejaar 2005
ISBN905972013X
ISBN139789059720138
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Enterprise intelligence is een relatief nieuwe managementdiscipline die in snel toenemende mate acceptatie vindt in het internationale bedrijfsleven. Josèph H.A.M.Rodenberg RM beschrijft in dit boek de enorme dynamiek in de snel veranderende internationale markten en hoe ondernemingen met het toepassen van intelligence blijvend een continu goede performance op hun markten kunnen realiseren. Daarbij beschrijft hij helder en zeer praktisch hoe groot de voordelen zijn van het integreren van business intelligence, organisational intelligence en competitive intelligence naar enterprise intelligence. Doelstelling van enterprise intelligence is het creëren van de intelligente en alerte organisatie.

Uitvoerig komen de dimensies in data, informatie, kennis en intelligence aanbod ondersteund met tientallen schema's, quotes en case studies van onder meer Unilever, Cisco, Boeing, DuPont, GE, Walmart, Roche, NutraSweet, Shell, Nokia, Xerox, Canon, Heineken, KLM, Numico, Paris Dakar, Corus, ABN Amro Bouwfonds, Philips, KPN Mobile, TPGPost, Procter&Gamble, Ahold, en Aventis. Beschreven worden de meerdere dimensies in intelligence van o.m. competitive intelligence, customer intelligence tot technology intelligence, hoe het intelligence proces te implementeren in de eigen organisatie en hoe corporate governance intelligence directieteams kan ondersteunen in het nemen van de juiste beslissingen.

Josèph H.A.M.Rodenberg RM vervulde marketing- en managementposities bij Philips Zwitserland, Numico, Dr. Oetker Groep en R.J. Reynolds Tobacco. Sinds 1996 is hij directeur van Rodenberg Tillman & Associates, consultants in intelligence based strategische marketing- en managementvraagstukken. Josèph is al ruim 15 jaar actief in business- en competitive intelligence en adviseerde vele ondernemingen in Europa over de opzet en implementatie van het competitive intelligence proces. Hij voerde talrijke competitive intelligence research studies uit voor opdrachtgevers uit Europa, de VS en het Verre Oosten.

Bestellen

Bestel 'Enterprise intelligence' bij Bol.com € 34,9 Op werkdagen besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.