Het Halo-effect

-

negen misvattingen over management

Originele titel: The Halo Effect And Eight Other Business Delusions That Deceive Managers
Auteur: P. Rosenzweig

Categorie:Business / Onderwerp: Management 79
Cover van het boek 'Het Halo-effect' van P. Rosenzweig
Uitgevers Atlas Contact, Uitgeverij, Atlas Contact
Uitgavejaar 2010
ISBN139789047002949
TaalNederlands
TypeDigitaal boek

Samenvatting

In Het Halo-effect ontmaskert Rosenzweig negen algemeen geaccepteerde misvattingen over het bedrijfsleven. Daarbij heeft hij speciale aandacht voor het zogenoemde Halo-effect, een van de meest hardnekkige misvattingen. Onze waarneming van oorzaak en gevolg wordt vertekend door een halo, een aura. Als een bedrijf goede winstcijfers laat zien denken we al snel dat ook de strategie, het leiderschap, personeel en bedrijfscultuur, ofwel het bedrijf in zijn geheel, goed zijn. Hij leert ons hoe je uit onderzoek de juiste conclusies kunt trekken en misleidende uitspraken en conclusies kunt doorprikken. Voor wie graag onderscheid wil kunnen maken tussen feit en fictie is dit boek onontbeerlijk.

Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google

Bestellen

Bestel 'Het Halo-effect' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.