Merkstrategie

-
Auteurs: Giep Franzen, Mariska van den Berg

Categorie:Business / Onderwerp: Strategie -
Cover van het boek 'Merkstrategie' van Giep Franzen en Mariska van den Berg
Uitgever Kluwer
Uitgavejaar 2002
ISBN139789014079882
TaalNederlands
TypeHardcover

Samenvatting

Strategisch management van merken benadert merken steeds vanuit het perspectief van zowel de consument als producent. Het boek laat zien hoe consumenten tussen merken kiezen, welke rol daarin bijvoorbeeld is weggelegd voor merkallianties, merkpersoonlijkheid en merkwaarden. Voor producenten behandelt het de problematiek van de merkbreedte en de merkarchitectuur en de vragen die aan het 'stretchen' van merken verbonden zijn. Het gaat diep in op de sterkten van merken - de stabiliteit van de grote merken die al een halve eeuw of langer bestaan- en de succesfactoren achter de geslaagde introducties van nieuwe merken.

Strategisch management van merken geeft een state-of-the-art overzicht van de huidige stand van de 'wetenschap' rond merken. Het bevat tevens een een groot aantal cases waarmee de theoretische principes worden geïllustreerd. Dat maakt dit boek van groot belang voor iedereen die bij het management van merken betrokken is.

Bestellen

Bestel 'Merkstrategie' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.